Παρασκευή 16 Απριλίου 2021

Ψωμάκι σπιτικό !!!


 

Ψωμάκι σπιτικό αφράτο μυρωδάτο ..!!

1 kg αλεύρι Παπαφιλη το κίτρινο το ψηλό

1 φακελάκι μαγια

Μία κουταλιά της σούπας κοφτη ζάχαρη

Μία κουταλιά της σούπας κοφτη αλάτι

Χλιαρό νεράκι όσο πάρει(όχι καυτό)

.


Πρώτα προθερμάνω φούρνο βαθμούς 60... μόλις ζεστάνει  κλείνω .....θέλω να είναι απλά ζεστός και όχι καυτός.... σαν να κάνω μία φωλίτσα για να φυλάξω το ψωμί μου εκεί να φουσκώσει....

Στο μίξερ ρίχνω λίγο αλεύρι με τη μαγια.. λίγο χλιαρό νεράκι και τη ζάχαρη ...ανακατεύω και αφήνω για 5 λεπτά

Στη συνέχεια ρίχνω το αλεύρι σταδιακά και νεράκι ...το αλάτι και ζυμώνω περίπου 15 λεπτά στη μεσαία στροφή...έχω λαδώσει το τσέρκι μου και βάζω το ζυμαράκι μέσα... το αφήνω στο φούρνο αφού βέβαια έχω κλείσει το φούρνο και δεν είναι καυτός ,αλλά απλά ζεστός... Δηλαδή να βάζεις το χέρι σου μέσα και να το αντέχεις.. αφήνω εκεί το ψωμί να φουσκώσει..όταν φουσκώσει και φτάσει μέχρι το χείλος του τσέρκι το ζυμαράκι ανάβω το φούρνο στους 200 βαθμούς...(δεν βγάζω το ψωμί έξω) μόλις κάψει χαμηλώνω στους 180 ...ψήνω περίπου 50 λεπτά..το βγάζω από το τσέρκι και το αφήνω ανάποδα πάνω σε μία πετσέτα να στεγνώσει.. Σήμερα χώρισα το ζυμαράκι στα δύο ,το ζύγισα να είναι ειδικά γραμμάρια.. έκανα ένα φρατζολάκι  τα χαράξα με το μαχαίρι πήρα πινελάκι και έλειψα το ψωμάκι με νερό και έριξα σουσάμι μπόλικο στον πάγκο μου και έπλασα το ψωμάκι επάνω στο σουσάμι..

Eκτέλεση φωτό συνταγή από κ . - Gogo Samiou ΟΙ ΧΡΥΣΟΧΕΡΕΣ -ΗΔΕΣ