Η πιο πετυχημένη, εύκολη και εγγυημένη συνταγή για το κλασικό και αγαπημένο κέικ μωσαϊκό (μαρμπλ) που θα ξετρελάνει όλη την οικογένεια! Η κ. Κατερίνα Δεληγιάννη μας δείχνει πώς να φτιάξουμε ένα απίστευτα αφράτο κέικ με πλούσια υφή, χάρη στην προσθήκη γιαουρτιού. Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της συνταγής είναι ότι βάζετε σχεδόν όλα τα υλικά μαζί στο μίξερ, κερδίζοντας χρόνο, ενώ τα εναλλάξ σχέδια κακάου και κανέλας το κάνουν πανέμορφο στο κόψιμο!
Υλικά (Με μέτρο την κούπα)
Για τη λευκή ζύμη:
- ½ κούπας βούτυρο (σε θερμοκρασία δωματίου)
- ½ κούπας μαργαρίνη (μαλακή)
- 1 ½ κούπας ζάχαρη
- 4 αυγά
- 500 γρ. αλεύρι για κέικ (που φουσκώνει μόνο του)
- ½ κ.γ. μπέικιν πάουντερ
- 1 κούπα γιαούρτι (ό,τι έχουμε στο ψυγείο)
- 1 φλιτζανάκι του καφέ γάλα
- 3 βανίλιες
- Ξύσμα από 1 λεμόνι ή πορτοκάλι
- Μια πρέζα αλάτι
Για τη σοκολατένια γέμιση:
- ½ κούπας κακάο
- 3 κ.σ. γάλα
- 1 κ.γ. κανέλα (σε σκόνη)
Εκτέλεση
Βήμα 1: Σε ένα μεγάλο μπολ του μίξερ βάζουμε όλα μαζί τα υλικά για τη λευκή ζύμη (βούτυρο, μαργαρίνη, ζάχαρη, αυγά, αλεύρι, μπέικιν, αλάτι, γιαούρτι, γάλα, βανίλιες και το ξύσμα). Χτυπάμε για 1 λεπτό στη χαμηλή ταχύτητα ίσα-ίσα να ενωθούν τα υλικά και έπειτα δυναμώνουμε στη μεσαία ταχύτητα και χτυπάμε για άλλα 2 λεπτά, μέχρι το μείγμα να αφρατέψει καλά και να διπλασιαστεί σε όγκο.
Βήμα 2: Ξεχωρίζουμε και κρατάμε σε ένα μικρό μπολ μία κούπα από τη λευκή ζύμη που μόλις φτιάξαμε. Προσθέτουμε σε αυτή την κούπα τα υλικά της γέμισης (το κακάο, τις 3 κουταλιές γάλα και την κανέλα) και ανακατεύουμε απαλά με μια μαρίζ μέχρι να έχουμε ένα ομοιόμορφο σοκολατένιο μείγμα.
Βήμα 3: Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε πολύ καλά μια κλασική φόρμα για κέικ. Αδειάζουμε στον πάτο λίγο από το λευκό μείγμα, συνεχίζουμε ρίχνοντας από πάνω λίγο από το καφέ μείγμα και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία εναλλάξ μέχρι να μας τελειώσουν. Στο τέλος, παίρνουμε ένα ξύλινο σουβλάκι και το στριφογυρίζουμε γύρω-γύρω μέσα στη ζύμη για να δημιουργηθούν τα πανέμορφα νερά του μωσαϊκού.
Βήμα 4: Ψήνουμε το κέικ σε προθερμασμένο φούρνο στους 175°C, στις αντιστάσεις (πάνω-κάτω θέρμανση), για ακριβώς 1 ώρα. Μόλις ψηθεί, το αφήνουμε να σταθεί για λίγα λεπτά μέσα στη φόρμα και μετά το αναποδογυρίζουμε προσεκτικά πάνω σε μια σχάρα για να κρυώσει τελείως πριν το κόψουμε.
Συνταγή από την κ. Κατερίνα Δεληγιάννη - ΟΙ ΧΡΥΣΟΧΕΡΕΣ / ΗΔΕΣ
